Jak wymienić filtr oleju

  1. Pierwszą rzeczą, którą trzeba będzie zrobić po wymianie filtra oleju jest spuszczenie oleju z silnika. Aby to zrobić, trzeba będzie podnieść samochód z podłogi za pomocą podnośników lub ramp.
  2. Następnie trzeba będzie włączyć silnik, aby pozwolić olej się rozgrzać. Pozostawienie silnika na 3 minuty lub tak będzie ogrzać olej na tyle, aby spuścić go łatwo po wyjęciu wtyczki. Pozostawienie pracującego silnika pozwala również na wydostanie się na powierzchnię wszelkich kawałków kurzu lub drobin brudu, które opadły na dno oleju. Zwiększa to szanse na dokładne oczyszczenie oleju w samochodzie, poprawiając jego wydajność po włożeniu nowego oleju.
  3. Wyłącz silnik i zdejmij korek oleju. Następnie trzeba będzie poszukać miski olejowej. Będzie to płaskie metalowe naczynie znajdujące się blisko dolnej części silnika (aby się do niego dostać, należy wejść pod samochód). Na spodzie znajduje się śruba lub korek. Po zlokalizowaniu miski olejowej, umieść pod nią pojemnik, którego będziesz używał do zbierania oleju, aby nie rozlał się po całej podłodze.
  4. Wykręć korek. Pamiętaj, że olej zacznie wypływać jak tylko to zrobisz! Gdy olej przestanie wypływać, będzie można przejść do wymiany filtra.
  5. Po pierwsze, należy zlokalizować filtr w silniku. Dokładne umiejscowienie filtra będzie się różnić w zależności od marki i modelu samochodu, więc może być konieczne odwołanie się do instrukcji obsługi właściciela, aby dowiedzieć się, gdzie to jest. Jeśli chcesz wiedzieć, czego szukasz, spójrz na zakupiony filtr zamienny.
  6. Upewnij się, że miska, której użyłeś do spuszczenia oleju jest nadal na swoim miejscu; będzie ona potrzebna do wyłapania oleju, który nadal jest uwięziony wewnątrz samego filtra oleju. Zacznie się on wylewać, jak tylko zaczniesz odkręcać filtr.
  7. Po znalezieniu filtra należy go wykręcić z jego pozycji. Przekręć całość w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i powinien zacząć się luzować. Jeśli potrzebujesz solidniejszego chwytu, to pomocne może być użycie szmaty.
  8. Gumowy pierścień uszczelniający, który pomaga uszczelnić filtr oleju względem samochodu, powinien zejść po odkręceniu filtra. Jeśli pozostanie on na swoim miejscu przyklejony do samochodu, będzie powodował problemy podczas montażu nowego filtra. Zapobiegnie to tworzeniu szczelnego zamknięcia i dlatego zacznie przeciekać, co może spowodować wszelkiego rodzaju uszkodzenia wnętrza silnika. Jeśli okaże się, że pierścień nie utknął do samochodu, a następnie należy użyć albo palce lub ołówek lub śrubokręt, aby pomóc Ci uzyskać pewną dźwignię, aby go odkleić. Jeśli chcesz uniknąć rozlania oleju podczas usuwania filtra z jego pozycji w samochodzie, możesz użyć plastikowej torby, aby zapobiec przedostaniu się oleju na podłogę. Wystarczy owinąć plastikową torbę wokół całego filtra, co spowoduje wyłapanie uwięzionego oleju podczas wyjmowania filtra.
  9. Następnie trzeba będzie przygotować nowy filtr oleju, który został zakupiony w celu zastąpienia starego. Po pierwsze, należy wytrzeć trochę oleju na nowym pierścieniu uszczelniającym. Rozsmarowując tylko opuszek palca oleju na nowym pierścieniu uszczelniającym będzie smarować go prawidłowo i pomoże upewnić się, że tworzy dobrą uszczelkę do samochodu. Lekkie naoliwienie pierścienia ułatwi również jego ponowne odklejenie przy następnej wymianie filtra.
  10. Należy również wlać niewielką ilość oleju do samego filtra przed zainstalowaniem go na miejscu. Skróci to znacznie czas potrzebny do osiągnięcia odpowiedniego ciśnienia oleju w silniku po jego uzupełnieniu. Jeśli filtr pasuje do samochodu w pozycji pionowej, to okaże się, że można prawie wypełnić filtr aż do samej góry z olejem, zanim włożysz go z powrotem na miejsce. Jeśli jest ustawiony pod kątem, to może nie być w stanie wlać tyle oleju.
  11. Należy uważać podczas wkręcania nowego filtra na miejsce, aby nie przeciąć gwintów podczas skręcania go na miejsce. Instrukcje na pudełku z nowym filtrem powinny dokładnie informować o tym, jak mocno należy go wkręcić na miejsce, więc upewnij się, że przeczytałeś je przed instalacją. Jeśli na pudełku nie ma takiej informacji, ogólną zasadą jest przekręcenie filtra do momentu, aż on sam lub uszczelka dotknie samochodu, a następnie przekręcenie go o kolejne ćwierć obrotu.
  12. Potem pozostaje już tylko uzupełnić olej w samochodzie i uruchomić silnik, aby upewnić się, że kontrolka oleju zgasła!

Więcej na: http://wyszukanesamochody.pl

Wszystko o wymianie oleju

  • Wymień swój olej>.
  • Jak przeprowadzić wymianę oleju
  • Do czego właściwie służy olej w Twoim samochodzie?
  • Jak wymienić filtr oleju?
  • Jak często należy wymieniać olej?
  • Co to jest filtr oleju?

Autor