Przegląd opon - opony do SUV'a

Opona to element w kształcie pierścienia, który otacza obręcz koła. Przenosi ona ciężar pojazdu z osi na koło i zapewnia trakcję na nawierzchni. Większość opon, w tym te używane w samochodach i rowerach, to pneumatycznie pompowane konstrukcje, które pochłaniają wstrząsy spowodowane nierównościami nawierzchni.

Opony, których potrzebujesz

Opony mają ślad dopasowany do masy pojazdu i nośności jego powierzchni tocznej. Zapewnia to nacisk na podłoże, który nie powoduje jego deformacji. Opony pneumatyczne są wykonane z kauczuku syntetycznego, naturalnego, tkaniny oraz innych substancji chemicznych. Składają się one z bieżnika i korpusu. Bieżnik zapewnia trakcję, podczas gdy korpus chroni sprężone powietrze. Aby zapobiec zużyciu, pierwsze opony były wykonane z metalowych pasków, które były przymocowane do drewnianych kół. W początkowym okresie istnienia opony gumowe były oponami pełnymi. 

Opony do SUV'a

Masywne samochody, które wyglądają jak pojazdy terenowe, nie są przeznaczone do profesjonalnej lub rekreacyjnej jazdy po nierównym terenie. Nie wymagają one specjalnych opon, ale nie nadają się do zwykłych opon do samochodów osobowych. Jakie opony 4x4 powinieneś wybrać? Dla samochodów typu SUV najlepszym rodzajem opon będą te, które zostały dla nich stworzone. Zwykłe opony nie są zalecane ze względu na wagę i zapotrzebowanie na moc tych pojazdów. Specjalne opony do SUV-ów mają wyższy indeks nośności i wyższy indeks prędkości. Ten typ opon nie jest zalecany do jazdy po nierównych drogach, ale nadaje się do jazdy po drogach miejskich. 

Mercedes SUV

Opony typu HT

Ten rodzaj opon jest idealny dla pojazdów, które często poruszają się po nierównych drogach, np. podczas jazdy do pracy lub domu. Opony tego typu są mocne i nie zużywają się tak szybko jak opony terenowe. Lepiej radzą sobie również w błocie i piasku niż opony tradycyjne. Sprawdzają się dobrze, gdy pojazd jest prowadzony na utwardzonych nawierzchniach przez około 80% czasu. 

Opony zimowe

Opony śniegowe mogą być używane na różnych nawierzchniach, w tym na lodzie, śniegu, a nawet błocie. Konstrukcja bieżnika opon śniegowych umożliwia wnikanie śniegu w głąb bieżnika i zagęszcza go, zapewniając odporność na poślizg. Odporność na śnieg, jaką uzyskują opony śniegowe, zależy od właściwości i temperatury śniegu. Mokry, cieplejszy śnieg ubija się skuteczniej niż suchy, zimniejszy. W końcu śnieg staje się tak mokry, że smaruje powierzchnie styku opony z nawierzchnią. W przeciwieństwie do warunków suchych, ośnieżone drogi mają mniejsze tarcie przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu niż drogi oblodzone. W szczególności, drogi pokryte śniegiem mają niższe właściwości tarcia ze względu na temperaturę. 

Autor